Chvála Alláhu, jen Jeho uctíváme a jen Jeho o pomoc a o vedení správnou cestou žádáme. Dosvědčuji, že není boha kromě Alláha, jediného, který nemá společníka, a dosvědčuji, že Muhammad (nmAž) je Jeho služebník a posel, vždy pravdomluvný a důvěryhodný. Nechť Alláh žehná jemu, jeho rodině a těm, kdož ho následují až do Soudného dne. Připomínejme si Alláha co nejvíce, dodržujme modlitbu a další pilíře Islámu a snažme se jít po správné cestě.
Bratři a sestry v Islámu,
dobrý a věřící muslim žijící v této společnosti je často vystavován nebezpečím ohrožujícím jeho zbožnost. A bohužel se někdy stává, že úplně ztratí svou muslimskou identitu a v této společnosti se ztratí. V této sérii kázání bych vás rád upozornil na některá tato nebezpečí.
Sňatek s křesťanskou nebo židovskou dívkou
Alláh povolil muslimům oženit se s nemuslimskou dívkou, pokud je křesťanka nebo židovka (žena z lidu Knihy). Ve verši stojí ve významu:
„A dovoleny jsou vám muhsany z věřících žen a muhsany z těch, jimž dostalo se Písma před vámi, jestliže jste jim dali jejich odměnu a chováte-li se jako muži spořádaní, nikoliv jako cizoložníci nebo ti, kdož si berou milenky.“ [Korán 5:5]Ve verši jasně vidíme, že Alláh povolil muslimům si brát za ženy křesťanky nebo židovky. Není to ale tak jednoduché. Muslim, který je sám zbožný a sám se snaží svědomitě žít podle islámských zásad, by měl mít na paměti následující podmínky:
Ze zkušeností muslimů žijících na Západě se ukázalo, že sňatek věřícího muslima s křesťanskou nebo židovskou dívkou může ohrožovat jeho víru a často ho vést k tomu, že se vzdá některých z islámských principů. Často tato manželství také končí předčasným rozvodem nebo odloučením manželů od sebe. Během vztahu se mohou objevit různé problémy:
Důležitost toho, dbát na výběru muslimské manželky
Tímto vyzývám každého muslima, aby se vážně zamyslel před tím, než vstoupí do sňatku s nemuslimkou, neboť takový vztah má mnoho rizik. Jeden ze sahába jménem Huthajfa bin al-Jamán (rAa) se oženil s židovkou. Když se to Omar bin Al-Chattáb dozvěděl, napsal mu, aby se s ní rozvedl. Huthajfa mu na to řekl, že pokud je tento sňatek v Islámu zakázaný, pak se s ní rozvede. Omar mu odpověděl: „Netvrdím, že je to zakázané, ale mám o vás strach ze sňatku s těmi hříšnými z nich.“ Na sňatek muslima s křesťankou nebo židovkou byli jednou tázáni ‘Atá´ bin Rabáh a Al-Hasan Al-Basrí, kteří odpověděli takto: „Muslimských žen je mnoho.“
A skutečně, pokud chce muslim dosáhnout ve svém manželství lásky a pochopení, pak si měl vzít za ženu dobrou, zbožnou muslimku, neboť Prorok (sAs) řekl ve významu: „… a vyhledávej tu zbožnou!“ Taková žena pomůže svému muži k poslušnosti k Alláhu, upozorní ho a poradí mu, když udělá chybu nebo zhřeší a pomůže mu vychovat novou generaci, která bude nést břemeno této víry. Prorok (sAs) řekl ve významu: „Žena je v domě svého manžela pečovatelkou a je zodpovědná za ty, o které pečuje.“ Je jí tedy svěřena zodpovědnost za byt, manžela a děti. Není pro věřícího muslima lepší svěřit svůj dům a děti muslimce?